Pęcherze na stopach – jak wygląda ich leczenie?

Pojawiające się na stopach pęcherze powodują dyskomfort, a nierzadko wręcz utrudniają chodzenie. Aby szybko i bezpiecznie pozbyć się tej uciążliwej dolegliwości, należy odwiedzić gabinet podologiczny. Specjaliści znajdą przyczynę powstania pęcherzy i dobiorą właściwą kurację, a dodatkowo doradzą, jak uniknąć tego typu problemów w przyszłości.

Jak powstają pęcherze na stopach?

Pęcherze na stopach powstają w wyniku naturalnej reakcji obronnej skóry. Najczęściej są one efektem długotrwałego tarcia lub ucisku spowodowanego przez noszenie niewygodnych, źle dobranych butów. Pęcherze pojawiają się po to, aby skóra stóp w danym miejscu nie ulegała dalszym uszkodzeniom. Wypełniają się one płynem surowiczym i nie tylko nieestetycznie wyglądają, ale przede wszystkim powodują ból podczas chodzenia.

Warto podkreślić, że niedopasowane obuwie to tylko jedna z przyczyn powstawania pęcherzy. Do pozostałych należą:

• nadpotliwość stóp,
      • grzybica stóp,
      • działanie zbyt wysokiej lub niskiej temperatury.

Pęcherze na stopach – czy leczenie jest konieczne?

Według niektórych pęcherze to dolegliwość, która nie wymaga wizyty u specjalisty. Co do zasady nie jest ona obowiązkowa. Jednak gdy problem staje się bardzo uciążliwy i utrudnia poruszanie się, warto zdecydować się na leczenie pęcherzy na stopach u podologa (Poznań). Pojawienie się ich na skórze stwarza ryzyko rozwoju infekcji. Można ją rozpoznać po miejscowym zaczerwienieniu, a także zmianie koloru płynu surowiczego z przezroczystego na zielony lub żółty.

Część osób uważa, że pęcherze można samodzielnie przebić, pozostała część zaleca unikania takich kroków. Z tym problemem najlepiej zgłosić się do gabinetu podologicznego, aby szybko się z nim uporać i zadbać o zdrowy, piękny wygląd stóp. Specjalista przeprowadzi wywiad z Pacjentem i ustali przyczynę powstania pęcherzy, a następnie dobierze właściwą metodę leczenia, która przyniesie oczekiwane efekty.

Metoda leczenia pęcherzy na stopach jest uzależniona od przyczyny ich powstania. Jeżeli za tę dolegliwość odpowiada nadmierna potliwość, wówczas skupiamy się na zabiegach umożliwiających zmniejszenie ilości wydzielanego potu. W naszym gabinecie stosujemy dwie metody, a więc jonoforezę oraz usunięcie zrogowaciałego naskórka na stopach (które jest połączone z odpowiednią pielęgnacją stosowaną w domu).

Gdy istnieje podejrzenie, że to grzybica wywołała pęcherze, najpierw wykonujemy badanie mikologiczne, aby potwierdzić wstępną diagnozę. Następnie ustalamy wraz z Pacjentem, jak będzie wyglądać kuracja i przekazujemy zalecenia, do których powinien się dostosować.

W naszym gabinecie podologicznym zapewniamy również pomoc w sytuacji, gdy powodujące dyskomfort pęcherze pojawiły się w wyniku noszenia niewłaściwego obuwia. Zapewniamy ulgę w bólu i przywracamy stopom ładny wygląd m.in. poprzez specjalistyczne zabiegi podologiczne. Ponadto doradzamy Pacjentom, co mogą zrobić, aby zapobiec powstawaniu pęcherzy w przyszłości. Podstawowe wskazówki to:

• codzienna pielęgnacja stóp przy użyciu odpowiednich preparatów,
        • dobór miękkiego, przewiewnego obuwia,
        • systematyczna higiena stóp,
        • unikanie noszenia skarpetek ze sztucznych materiałów.

Leczenie pęcherzy – podolog Poznań. Zapraszamy na konsultację do naszego gabinetu przy ul. Grunwaldzkiej 66.
Zadzwoń i ustal termin wizyty.