Pękające pięty - jak pozbyć się tego problemu ?

Pękające pięty to jeden z najczęściej występujących problemów u Pacjentów zgłaszających się na konsultacje do naszego gabinetu. Aby skutecznie pozbyć się tego typu dolegliwości, bardzo istotne jest znalezienie jej przyczyny – samo stosowanie kosmetyków nawilżających z drogerii nie przyniesie rezultatów. Warto więc jak najszybciej zgłosić się do specjalisty – podologa.

Pękające pięty - przyczyny

Warto mieć świadomość, że pięty każdego dnia są narażone na bardzo duże obciążenie. Skóra w tym obrębie jest grubsza w porównaniu z innymi częściami ciała, a gdy staje się mało elastyczna i przesuszona, zaczyna pękać. Jest to problem nie tylko natury estetycznej. Pęknięcia mogą powodować dyskomfort, a nawet ból, gdy zmienią się w krwawiące rany. Wówczas istnieje też ryzyko infekcji na skutek rozwoju bakterii.

Dlaczego pięty pękają? Główne przyczyny to:

• uwarunkowania genetyczne,
      • nadwaga,
      • noszenie niedopasowanego lub wykonanego ze sztucznych materiałów obuwia,
      • zła dieta, uboga w witaminę A,
      • nadmierne i zbyt częste usuwanie naskórka za pomocą pumeksu lub tarki,
      • problemy hormonalne (w przypadku kobiet),
      • przyjmowane w dużych ilościach leki (np. rozrzedzające krew),
      • noszenie szorstkich skarpet,
      • picie zbyt małej ilości wody,
      • cukrzyca lub choroby skórne jak egzema, łuszczyca, AZS,
      • niewłaściwa higiena stóp.

Pękające pięty wymagają specjalistycznej pielęgnacji. Osoby borykające się z tym problemem zachęcamy do tego, aby odwiedzić nasz gabinet podologiczny. Poznań – to tutaj prowadzimy swoją działalność.

Wizyta Pacjenta zgłaszającego kłopot z pękającymi piętami rozpoczyna się od przeprowadzenia krótkiego wywiadu i rozpoznania przyczyny. Podolog ocenia równowagę hydrolipidową skóry i na podstawie stopnia oraz głębokości pęknięć dokonuje wyboru właściwej metody leczenia. Należy podkreślić, że wykonywane zabiegi są bezbolesne i dają szybkie efekty (stają się zauważalne już po kilku dniach).

W ramach leczenia specjalista spłyca zrogowaciałe zmiany na piętach. Następnie aplikuje preparaty o właściwościach gojących, nawilżających i uelastyczniających skórę. Ważnym etapem jest też zapewnienie profesjonalnych porad dotyczących pielęgnacji w domu. Liczba wizyt w gabinecie uzależniona jest od stopnia zaawansowania problemu. Aby cieszyć się zadbanymi stopami i gładką skórą po zakończonym leczeniu, zachęcamy do wykonywania regularnych zabiegów, takich jak pedicure podologiczny w Poznaniu.

Czy można zapobiec pękaniu pięt?

Chcąc uniknąć pękania skóry w okolicy pięt, należy dbać o odpowiednie nawodnienie organizmu, a także unikać zbyt ciasnego i powodującego dyskomfort obuwia. Warto też zwrócić uwagę na materiał wykonania skarpet – dobrze sprawdza się bawełna, która jest przyjemna w dotyku i przepuszcza powietrze.

Pozostałe wskazówki to:

• unikanie stosowania pumeksów, tarek i podobnych akcesoriów,
      • zadbanie o lepiej zbilansowaną dietę, bogatą w witaminę A,
      • unikanie stosowania takich rozwiązań jak skarpetki złuszczające,
      • systematyczne stosowanie poleconych przez specjalistę preparatów nawilżających,
      • unikanie długotrwałego moczenia stóp.

Pięty pękają nie tylko w obrębie przesuszonego naskórka. Ignorowanie tego problemu nierzadko powoduje, że wgłębienia zaczynają sięgać do skóry właściwej. Przyczynia się to do odczuwania bólu np. podczas chodzenia, może też wydłużać czas leczenia.

Profesjonalna pielęgnacja stóp – Poznań. Odwiedź nasz gabinet przy ul. Grunwaldzkiej 66 i skutecznie wylecz uciążliwe dolegliwości!