Jak poradzić sobie z wrastającymi paznokciami?

Wrastające paznokcie u stóp to problem natury estetycznej, ale nie tylko. Powodują one ból, który utrudnia swobodne poruszanie się. Lekceważenie tego stanu nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ po pewnym czasie może dojść do rozwoju infekcji. Co przyczynia się do wrastania paznokci i jak można sobie z tym poradzić?

Leczenie wrastających paznokcie - podolog Poznań

Wrastające paznokcie – przyczyny i objawy

Z problemem wrastających paznokci zgłaszają się do naszego gabinetu zarówno kobiety, jak i mężczyźni. To dość powszechny problem, który pojawia się na skutek uszkodzenia płytki. Warto podkreślić, że najczęściej dotyczy on dużego palca u stopy. Główne przyczyny wrastania paznokci to:

• ich niewłaściwe obcinanie,
      • noszenie źle dopasowanego obuwia, powodującego np. nadmierny ucisk na palce,
      • urazy mechaniczne,
      • przeciążenie stóp w wyniku uprawiania sportu, np. biegania lub narciarstwa,
      • kostne deformacje stóp,
      • łuszczyca,
      • grzybica,
      • cukrzyca,
      • nadwaga, gwałtowne przybieranie na wadze,
      • nadpotliwość stóp,
      • uwarunkowania genetyczne.

To, jakie objawy towarzyszą wrastaniu paznokci, w dużej mierze zależy od stopnia rozwoju tego problemu. Początkowo pojawia się wrażliwość na dotyk, obrzęk i zaczerwienienie skóry, a także ból, który nasila się podczas chodzenia. Brak reakcji i zlekceważenie wymienionych symptomów prowadzi do pogorszenia sytuacji. Pojawiają się wówczas dodatkowe objawy, czyli:

• przerwanie ciągłości naskórka,
      • krwawienie,
      • stan zapalny, któremu towarzyszy ziarnina, a nawet ropny wysięk.

Ponadto ból zmienia swój charakter na ciągły, z czasem zaczyna coraz bardziej utrudniać nie tylko chodzenie, ale nawet zakładanie skarpet czy butów. Zapraszamy na konsultację wszystkie osoby, które podejrzewają, że za odczuwany dyskomfort odpowiada wrastający paznokieć – Poznań, ul. Grunwaldzka 66.

Istotna jest bardzo szybka reakcja

Do podologa warto zgłosić się jak najszybciej – już w momencie, kiedy palec staje się tkliwy. Pozwala to zapobiec dalszym, bardziej uciążliwym konsekwencjom wrastania paznokcia i nieprzyjemnym powikłaniom. Im wcześniej Pacjenci zgłaszają się do naszego gabinetu, tym szybciej odczuwają ulgę. Daje to również szansę na krótsze leczenie.

Pielęgnacja stóp Poznań – jak wygląda leczenie wrastających paznokci?

Sposób leczenia zawsze dobieramy indywidualnie, jest to uzależnione od stopnia wrośnięcia płytki paznokcia. Nasi specjaliści dążą do tego, aby terapia nie trwała długo, a jednocześnie była w 100% skuteczna. Chirurgiczne usuwanie paznokcia poprzez całkowite zerwanie płytki nie jest metodą rekomendowaną w naszym gabinecie. Stosujemy inne, bezpieczne oraz efektywne rozwiązania:

• Klamrę – tytanową, Frasera lub trzyczęściową. Przywraca ona prawidłowy kształt paznokcia, jak również właściwy kierunek wzrostu.
  • Tamponadę – niewielki opatrunek nasączony preparatem odkażającym. Pozwala na odseparowanie płytki od tkanek, w które się wbija.

Bardzo często już po pierwszej wizycie Pacjenci odczuwają wyraźną ulgę i zapominają o dotychczasowym, intensywnym bólu.

Czy można zapobiec wrastaniu paznokci?

Jest kilka sprawdzonych sposobów na to, aby nie dopuścić do wrastania płytki. Należy przede wszystkim zadbać o prawidłowe przycinanie paznokci – zachować linię prostą i odpowiednią długość (nie można obcinać ich zbyt krótko). Wskazane jest też unikanie za ciasnego, jak i nadmiernie luźnego obuwia. Warto wzbogacić swoją dietę o witaminy z grupy B, ponieważ wzmacniają paznokcie.

Jako specjaliści polecamy ponadto staranny, podologiczny pedicure – Poznań to miasto, w którym mieści się nasz gabinet. Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i rezerwacji wizyty! Gabinet Podologiczny Poznań, ul. Grunwaldzka 66