Wkręcający się paznokieć – jak wygląda leczenie?

Gdy paznokieć zaczyna się wkręcać, pojawia się nieprzyjemny ból. Problemem zaczyna być także skracanie płytki w prawidłowy sposób, ponieważ staje się twardsza i grubsza. Na szczęście w gabinecie podologicznym można uzyskać niezbędną pomoc oraz wskazówki, jak dbać o swoje stopy, jak również dowiedzieć się co paznokcie mówią o naszym zdrowiu.

Wkręcające paznokcie Poznań

Wkręcające się paznokcie – czym są?

Problemów takich jak wkręcające się paznokcie stosunkowo trudno jest nie zauważyć. Wynika to nie tylko z odczuwanego bólu, ale także wyraźnej zmiany w wyglądzie płytki. Zaczyna ona przypominać rurkę, jest też wyraźnie grubsza i twardsza. Paznokieć rośnie w nieprawidłowym kierunku i coraz mocniej się wygina, dlatego przycięcie go sprawia dużo trudności.

Z uwagi na to, że boki płytki paznokciowej zakręcają się, ściskają łożysko i wbijają się w wał paznokciowy. To dlatego pojawiają się dolegliwości bólowe. Dochodzi również do intensywnego rogowacenia wałów. Na skutek mocnego ucisku łożyska powstają odciski podpaznokciowe, które także są bolesne. Na tego typu problem warto zareagować jak najszybciej. Zapraszamy na leczenie wkręcających paznokci – Poznań, ul. Grunwaldzka 66. Nasi specjaliści dobiorą właściwą terapię, która zapewni skuteczne rezultaty.

Przyczyny wkręcających się paznokci

Za jedną z podstawowych przyczyn uznaje się noszenie nieodpowiedniego obuwia. Mowa tu przede wszystkim o butach z wąskim czubkiem i na wysokim obcasie. Nierzadko wkręcające się paznokcie są też wynikiem skracania ich w niewłaściwy sposób – nadmiernego piłowania lub obcinania boków.

Pozostałe przyczyny to:

• urazy mechaniczne,
      • deformacje stóp,
      • obrzęk kończyn dolnych,
      • suchość lub nadmierne rogowacenie płytki paznokciowej.

Ponadto w przypadku wkręcających się paznokci istotną rolę odgrywa genetyka. Problem ten można odziedziczyć po swoich przodkach i to nawet do kilku pokoleń wstecz. Zdarza się, że płytka zaczyna się wyginać w wyniku postępującego procesu starzenia się tkanek.

Wkręcające paznokcie Poznań
Leczenie wkręcających paznokci Poznań

Pacjent zgłaszający się do naszego gabinetu z problemem wkręcającego się paznokcia najpierw musi odpowiedzieć na kilka pytań. Na podstawie przeprowadzonego wywiadu możliwe jest znalezienie przyczyny wkręcania się paznokcia, co pozwala na zastosowanie skutecznej terapii oraz dobór profilaktyki zapobiegającej nawrotom tej bolesnej dolegliwości.

Leczenie wkręcającego się paznokcia odbywa się z wykorzystaniem:

• klamry trzyczęściowej, tytanowej lub Frasera,
      • tamponady,
      • odciążenia,
      • dobrze dobranych wkładek do butów.

Zakładana na paznokieć klamra jest odpowiednio naciągana, aby zmienić kierunek jego wzrostu. Tamponada ze specjalnym środkiem zmiękcza płytkę i wał paznokciowy. Zwykle Pacjent musi regularnie odwiedzać gabinet podologiczny, aby kontrolować proces leczenia i zmieniać naciąg klamry. Z uwagi na to, że wkręcające się paznokcie przeważnie wynikają z nieprawidłowej biomechaniki chodu, konieczne jest też stosowanie wskazanych przez podologa wkładek do obuwia.
Całkowity czas leczenia trwa od kilku do kilkunastu miesięcy. Należy pamiętać, że wkręcający się paznokieć to problem, który może powrócić. Dlatego każdy Pacjent otrzymuje wskazówki, jak dbać o swoje stopy.

Podstawowe zalecenia to m.in.:

• unikanie ciasnych i niewygodnych butów,
      • zwracanie uwagi na sposób skracania płytki,
      • unikanie używania ostrych narzędzi do pedicure,
      • korygowanie deformacji stóp u podologa.

Oferujemy skuteczne leczenie wkręcającego się paznokcia – Poznań. Umów się na konsultację w naszym gabinecie i zapomnij o bólu!