Badanie molekularne PCR wykrywające infekcje grzybicze

Ocena grzybicy paznokci stała się bardziej efektywna i wiarygodna niż kiedykolwiek wcześniej. Zaawansowane techniki molekularne umożliwiają precyzyjną i szybką diagnozę problemu, umożliwiając tym samym bezzwłoczne zastosowanie najbardziej efektywnych metod terapeutycznych.

Badanie molekularne PCR w kierunku wykrywania grzybów dermatofitowych, drożdżopodobnych i pleśni znajdujących się na paznokciach i skórze dłoni i stóp. Badanie to oparte jest na reakcji qPCR, która pozwala na wykrywanie materiału genetycznego (DNA/RNA) patogenów.

Badanie składa się z obserwacji mikroskopowej bezpośredniej umożliwiającej stwierdzenie infekcji grzybiczej, orientacyjną ocenę ilości grzybów, wstępną identyfikację patogenu oraz z badania molekularnego badającego DNA grzybów.

Dlaczego warto wybrać badanie molekularne?

• Oszczędność czasu – od pobrania próbki do badań, aż do ich wyników mija zaledwie kilka dni, co pozwala na szybkie rozpoczęcie leczenia.
  • Wysoki poziom wiarygodności – metoda molekularna PCR charakteryzuje się niezawodnością na poziomie 99%.
  • Obniżenie kosztów diagnostyki – koszt pojedynczego badania molekularnego jest znacznie niższy niż wielokrotnych tradycyjnych testów.
  • Możliwość precyzyjnego leczenia – metoda ta umożliwia dokładne określenie patogenu i zastosowanie celowanej terapii.

Czym różni się badanie metodą Real Time PCR od standardowych ogólnodostępnych badań?

• wynik badania już po 4-5 dniach
  • możliwość wykonania badania podczas leczenia doustnego i miejscowego
  • zwiększona czułość – wykrycie nawet małej ilości patogenów
  • wykrywanie infekcji mieszanych z pominięciem mikroflory nie powodującej infekcji np dermatofitów i drożdżaków.

Chcesz poznać cenę badania molekularnego PCR zapoznaj się z naszym cennikiem zabiegów podologicznych – wystarczy kliknąć