Orteza u podologa – dla kogo? Kiedy należy się na nią zdecydować?

W gabinecie podologicznym można nie tylko pozbyć się problemu wrastających paznokci, modzeli czy odcisków. To miejsce, w którym w razie potrzeby Pacjentom dobierane są ortezy ułatwiające poruszanie się i eliminujące uciążliwy dyskomfort. Kiedy warto zdecydować się na takie rozwiązanie?

Czym jest orteza?

Orteza podologiczna to specjalny środek pomocniczy wykorzystywany w ramach profilaktyki lub terapii deformacji stóp. Wykonuje się ją z odpowiednio dobranych materiałów, np. żelu polimerowego. Powstaje na indywidualne zamówienie, zawsze jest w pełni dostosowana do potrzeb Pacjenta.

Celem używania ortezy jest wyeliminowanie dyskomfortu i bólu odczuwanego na skutek schorzeń i deformacji w obrębie stóp. Ma ona różne formy. Szczególnie często wykorzystywane są pojedyncze kliny międzypalcowe – odseparowują paluch od pozostałych palców. W podologii zastosowanie znajdują także m.in. grzebienie. Używa się ich po to, aby oddzielić od siebie wszystkie palce stopy.

Orteza – podolog Poznań. Kiedy trzeba się na nią zdecydować?

Jest wiele sytuacji, w których orteza okazuje się potrzebna. Są to różnego rodzaju deformacje stóp, choć nie tylko.

Wskazaniami do zastosowania ortez podologicznych są:

• palce młotkowate,
    • haluksy,
    • palec krogulczy,
    • owrzodzenia i rany,
    • stopa Charcota (wypukłość kostna na podeszwowej stronie stopy, częste powikłanie cukrzycy),
    • odciski.

Powyższe problemy mogą znacząco utrudniać swobodne poruszanie się i codzienne funkcjonowanie. Dlatego w przypadku zauważenia u siebie niepokojących objawów warto jak najwcześniej odwiedzić gabinet podologiczny (Poznań). Orteza jest sposobem na zahamowanie rozwoju deformacji i przywrócenie komfortu życia na odpowiednim poziomie.

Jak działa orteza podologiczna?

Sposób działania ortezy podologicznej uzależniony jest od tego, w jakim celu się ją stosuje. Może ona:

• regulować napięcie mięśni znajdujących się w obrębie stóp,
    • poprawiać poziom stabilizacji stóp w obuwiu,
    • korygować nieprawidłowe ustawienie palców,
    • poprawiać wysklepienie łuku stopy.

Nie można zapomnieć również o tym, że orteza zapobiega dalszemu pogłębianiu się deformacji. Z tego powodu nie warto zwlekać z wizytą w gabinecie podologicznym. Im bardziej zaawansowane problemy w obrębie stóp, tym większy staje się ból i dyskomfort. Nierzadko wiąże się to także z dłuższym czasem leczenia.

Orteza u podologa – co jest ważne?

Najbardziej istotne jest to, aby orteza podologiczna była dopasowana do indywidualnych potrzeb Pacjenta. Tylko wtedy możliwe jest podjęcie leczenia, które przyniesie oczekiwane efekty. Wykonując ortezę, podolog musi uważać, aby nie była za krótka ani zbyt długa. Co więcej, nie może ona w żaden sposób blokować stawów. Inaczej istnieje ryzyko złego ustawienia stopy, powstawania modzeli i odczuwania bólu. Poza tym orteza nie może zbyt mocno uciskać płytki paznokciowej, ponieważ grozi to pojawieniem się zrogowaceń w jej obrębie – zarówno pod nią, jak i w wale paznokciowym.

Nowoczesne ortezy są lekkie i wygodne w noszeniu. Nie przeszkadzają podczas chodzenia i Pacjenci często zapominają, że mają je na stopach. Stosuje się je u osób w różnym wieku – tych młodszych, jak i starszych.

Ortezy – gabinet podologiczny Poznań. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zadzwoń do nas i umów się na wizytę w dogodnym dla siebie terminie – zarezerwuj termin wizyty!